maris-on-tour.reismee.nl

Zen

Zen 1. Vrijdag 8 juni schiphol. We zijn ruim op tijd. Vliegtuig gecanceld. We kunnen overboeken op een latere vlucht van KLM.

Zen 2. Vlucht van KLM is vertraagd. bij de landing mogen we vooraan zitten om op Heathrow er snel uit te gaan om onze aansluiting te halen. Na een wereldreis van terminal 4 naar terminal 5, missen we onze aansluiting op 10 minuten.

Zen 3. We worden via omwegen geleid naar de rebookingflights of British Airways. We sluiten achteraan. Er zijn nog paar honderd wachtenden voor ons.

Zen 4. Na 6 uur in de rij, gaan de loketten dicht. Het ziet er naar uit dat we morgen na 24 uur de vlucht kunnen nemen met British Airways. zonder onze bagage gaan we naar een hotel. Wel op kosten van BA.

Zen 5. Waar is onze bagage. We vragen het na. Volgens de lady it's with the same flight as us. Wanneer ik instap vraag ik het nog een keer na. Bagage van Peet is in het vliegtuig aanwezig. Die van mij nog niet. We hebben nog een half uur.

Zen 6. In het vliegtuig vraag ik of mijn bagage er is. Dit weten ze na de landing. NOT.

Zen 7. Twee dagen is mijn koffer onvindbaar................................ Ik ruik goed.

We doen ons ding.

Zen 8. we zitten in een geusthouse met prachtig uitzicht en het weer is sinds dagen mooi in Kaapstad.

Zen 9. We gaan de tafelberg op. Door het weer hebben we fantastisch uitzicht.

Zen 10. De volgende ochtend gaat de ferry naar Robbeneiland. In de winter gaat dit vanwege het weer vaak niet door. Vandaag wel. Het is koud, maar de zon schijnt.

Zen 11. We krijgen een rondleiding op Robbeneiland en horen het verhaal van Nelson Mandela. Ondanks zijn onrechtvaardige detentie en behandeling blijft hij een spiritueel leider. Hij roept op om op te komen tegen het systeem. Niet tegen de blanke mensen. zij doen ook hun werk. Geen wrok, maar werken aan samenwerken. Het toekomstige parlement en systeem van South Africa is formed on Robben Island.

Mandela, master in Zen

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!