maris-on-tour.reismee.nl

Por Favor cafe negro

Hoe komt het toch dat wij Nederlanders, 1 van de grootste koffieconsumeerders van deze aardkloof nog steeds niet weten wat de lekkerste koffie is.

Hier in Costa Rica wel. Ga je met je eigen pak koffie op vakantie in Zuid-europa. Naar Costa Rica: NIET DOEN!!!!!

Zelfs de slechtste bakkie koffie hier is lekkerder dan de beste bak in een Nederlandse horeca-aangelegenheid. Komt omdat wij met zijn allen aan de robusta zitten. Zongedroogde koffie, oftewel de arabique, is perfecto. Gister op koffieplantage geweest. De costa ricanen zijn trots op hun koffie. Het is een proces die met zorg wordt gedaan. De vruchten worden met de hand geplukt. Alleen het menselijk oog kan zien of de vrucht de juiste kleur heeft. Behalve als je kleurenblind bent uiteraard.

Het verschil tussen light en dark is het verschil in tijd van roosteren van de bonen. Nu ben ik zelf wel van fan van een stevige bak en drink daardoor veel dark. In Costa Rica drink ik toch liever de light. Dit heeft niks met de sterkte te maken van de koffie, maar met de smaak. Echte light koffie heeft een volle aroma. en ook die kun je slap of sterk zetten. De Dark heeft een wat verbrande smaak en de koffie-aroma is minder. bij de plantage stond een grote bak met lightkoffie. Het rook zo lekker, ik had zin om er een duik in te nemen...

By the way, ik heb de dans afgeslagen..............

vandaag trek ik weer verder

leuk al jullie reacties!

liefs maris

Reacties

Reacties

RIES

moorkop erbij??

maar ik heb liever zoals je weet,is ook wel zwart,maar heeft soms een schuimkraag,dan het zwarte goed.

leuk je verhalen,ik lees ze met plezier.


cu,doei

Arnold

Zoals je het omschrijft, komt de aroma me tegemoet. Muse, pero una taza de holanda café también sabe bien si usted la bebe con su ser querido. Beso grande amigo.

Salut

Arnold

Ik bedoel amiga ;-))

mikis

bakkie doen dan maar?

Karin R

Superleuk om te lezen!!!
Ik mag dit jaar ook nog op vakantie, en ik moet zeggen dat je me eruggggg nieuwsgierig maakt!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!