maris-on-tour.reismee.nl

huisdieren

Als je een insectenfobie hebt, dan ben je in Costa Rica op de juiste plek om eens goed de confrontatie aan te gaan. In de jungle vind je mooie exemplaren, maar ook in je kamer kun je aardig wat diertjes tegenkomen. Je kunt ze onderdak aanbieden of netjes naar buiten verwijderen. Doorspoelen door het toilet, doodtrappen of slaan, kan echt niet. je breekt het hart van de costa ricaan. Maris gaat dan ook netjes met twee papiertjes en samengeknepen .... aan de slag. Let op dit wordt nog aangevuld, daar ik nog naar de jungle ga die het meest ondoorgrondelijk is. Ik heb overigens van een aantal weer mooie plaatjes, maar helaas ook in Samara is usb-gaatje nog niet ingevoerd. De opbrengst tot nu toe:

kakkerlakken

costericaanse wespjes

lawaaivliegen

motten met kleur

kruising tussen een wandelend blad en een sprinkhaan

tientallen duizendpoten

kevers

zwarte libelle met gekleurde proppelertjes

en een ondefinieerbaar metalic lak monster. Mooi op de plaat gelegd

Wordt vervolgd ................

Arnold

Prachtig verhaal, doet me denken aan Mexico
Ik heb een verhaal gehoord in Mexico, dat 's nachts de insecten goede geesten zijn en je deze niet mag doden, want dat brengt veel ongeluk. Waarschijnlijk geldt dat voor heel Zuid-Amerika. Wil jij dat eens navragen Maris, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. En nog een tip van een Mexicaan. Een grote fles vullen met een laagje warm gemaakte honing. De insect smult van de nectar, maar kan door de kleverigheid niet weg komen en zal bij dageraad sterven, maar de goede geest blijft en is niet boos, want je hebt hem verwend. Niet de kurk op de fles doen,want dan heb je de spirit in the bottle.

Blijf schrijven!! ;-)

maris

De Costaricanen zijn denk ik wat minder bij gelovig dan de mexicanen. Merendeel zijn hier Katholiek. Het is meer dat ze geloven in 'save the planet'